سناریوی خنده دار مساله هسته ای ایران

روزنامه «وینرسایتونگ» اتریشی (85/02/21): بحران بر سر مسئله هسته ای ایران به تدریج به سناریویی خنده دار تبدیل شده است که غرب به تدریج لبخند زدن در آن را فراموش میکند.

یکی از سردبیران آسوشیتدپرس از رایس پرسید: اکنون که شرایط برای گفت وگو مهیاست چنانچه ما با آنها گفت وگو نکنیم موقعیت ما به خطر نمی افتد؟ / روزنامه فاینشنال تایمز: «نامه احمدی نژاد بار دیگر توانایی وی را در حیرت زده کردن جهان نشان داد.»
روزنامه فاینشنال تایمز دیروز در تیتر اول خود از این نامه با تیتر «رویکرد شگفت آور تهران به بوش یاد کرد و نوشت: «نامه احمدی نژاد بار دیگر توانایی وی را در حیرت زده کردن جهان نشان داد.»
روزنامه «وینرسایتونگ» اتریشی: بحران بر سر مسئله هسته ای ایران به تدریج به سناریویی خنده دار تبدیل شده است که غرب به تدریج لبخند زدن در آن را فراموش می کند. این نامه کار تاکتیکی بسیار ماهرانه بود که باعث عصبی شدن دولت آمریکا شده است. شاید واشنگتن بیشتر از این قسمت از سخنان رئیس جمهوری ایران ناراحت است که «لیبرالیسم و دموکراسی غربی نتوانسته اند به تحقق آرمان های بشریت کمک کنند.»
خبرگزاری «رویترز»: این نامه پایبندی بوش به ارزش های مسیحیت را مورد تردید قرار داد. این نامه از یک سو زمان را در اختیار ایران قرار می دهد و از سوی دیگر حمایت داخلی را از برنامه هسته ای ایران افزایش می دهد. برخی معتقدند نامه احمدی نژاد نشان می دهد وی منطقی تر از یک رئیس جمهوری آمریکا است.
روزنامه کوندلیک : احمدی نژاد مسئولیت ناشی از پیامدهای بحران فعلی را بعهده آمریکا گذاشته است.
شبکه تلویزیونی الجزیره: نامه احمدی نژاد که رئیس جمهور آمریکا و ناظران روابط بحرانی تهران و واشنگتن را غافلگیر کرد.
یکی از سردبیران آسوشیتدپرس از رایس پرسید: اکنون که شرایط برای گفت وگو مهیاست چنانچه ما با آنها گفت وگو نکنیم موقعیت ما به خطر نمی افتد؟
رسانه ها و محافل سیاسی جهان نوشتند نامه احمدی نژاد، غرب را غافلگیر کرد. رسانه های غربی که در انتظار نامه ای صرفاً دیپلماتیک و متضمن کوتاه آمدن ایران در پرونده هسته ای بودند، وقتی از مفاد انتقادی و در عین حال اخلاقی آن مطلع گردیدند، شوکه شدند.

منبع: روزنامه کیهان

هیچ نظری موجود نیست: