آیت‌الله مصباح و شرح فرار از دست ساواک

در شرایطی که برخی چهره‌های سیاسی، از فقدان سابقه مبارزاتی آیت‌الله مصباح سخن می‌گویند، آیت‌الله مسعودی خمینی، تولیت آستان حضرت معصومه س  در گفت‌وگو با هفته‌نامه «پرتو سخن»، به گوشه‌های از ویژگی‌ها و سوابق مبارزاتی آیت‌الله مصباح یزدی، اشاره کرده ‌است.

 

در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: آیت‌الله مصباح، شخصیتی کم‌نظیر و جزو اولین کسانی است که پایه انقلاب را شروع کرده؛ آقای مصباح بود، آقای خامنه‌ای و آقای‌ها‌شمی رفسنجانی. مجله بعثت و انتقام، در رأس آن آقای مصباح بود و درباره انقلاب و شاه صریحا می‌نوشت. من و آقای مصباح، یک بار، دو ماه و نیم در کوه‌های یزد از این کوه به آن کوه و از این طرف به آن طرف می‌رفتیم، برای این‌که ساواک دنبال ما بود.
 


آقای مصباح آن منشور انقلاب را نوشت که در منزل آیت‌الله آذری قمی پیدا کردند. من آمدم گفتم: آقای مصباح! خط شما در ساواک لو رفته، چه کار می‌کنی؟ ایشان نشست ـ شاید باورش مشکل باشد ـ در ظرف سه روز، خط خودش را آنچنان عوض کرد که وقتی ایشان را گرفتند و به ساواک بردند، نتوانستند اثبات کنند که خط ایشان است! اگر ثابت می‌شد، خط ایشان است همان وقت حکم ایشان، اعدام بود. در منشور انقلاب، پایه انقلاب را ترسیم کرده و زیرآب جریان شاه و پادشاهی را زده بود. خود همان آقایی که می‌گوید، ایشان یک روز در مبارزه نبود، بیاید با هم صحبت کنیم و ببینیم یک روز در انقلاب کجا آمد منزل امام و گفت: آقا اینجا چه خبر است؟!

متولی آستان حرم حضرت معصومه در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد خود همان آقایی که می‌گوید مصباح یک روز هم در مبارزه نبوده است، بیاید با هم صحبت کنیم ببینیم که یک روز در انقلاب کجا آمد منزل امام و بگوید این جا چه خبر است؟
در بخش دیگری از این گفت‌وگو آمده است: یک روز من و آقای مصباح در درس امام نشسته بودیم. امام در باب مقدمه واجب بحث می‌کرد. آقای مصباح یک‌مرتبه نیم‌خیز بلند شد و گفت: عجب فکر و اندیشه بلندی!

روز دیگر من با ایشان خدمت امام رفتیم و یک آقایی گفت: من این کار را کردم. دقیق یادم نیست، رو کردند به آقای مصباح. آقای مصباح گفتند: بله من می‌دانم که این جوری است. ایشان فرمود: کافی است و قبول کرد. معلوم می‌شود که امام، شهادت ایشان را به عنوان دو شهادت پذیرفته بود.

منبع: سایت خبری شریف نیوز

هیچ نظری موجود نیست: