حسینیان: معلوم شد سعید امامی بیگناه بود

ابعاد تازه‌اي از قتلهاي زنجيره‌اي از زبان روح الله حسينيان (رییس مرکز اسناد انقلاب) در دانشگاه صنعتي اميركبير

...
فضايي بوجود آمد كه جريان دوم خرداد شروع كرد اين قتل‌ها را به گردن جناح رقيب بيندازد و آقاي سروش در آن زمان در مقاله‌ و سخنراني‌هايي علت اين قتل‌ها را علت ايدئولوژيك عنوان كرد.
عده‌اي هم وزارت اطلاعات و نيروهاي امنيتي را متهم كردند.
من قبل از آن دوران قائم مقام دادستان انقلاب در وزارت اطلاعات بودم و به همين خاطر با بدنه وزارت ارتباط داشتم،
بعد از تحقيقات و به دست‌ آوردن اطلاعات متوجه شدم كه عامل اصلي اين قتل‌ها آقاي كاظمي معروف به «موسوي» از جريان دوم خرداد بود.
يكي از مقام هاي اجرايي كشور در ديداري كه از وزارت اطلاعات داشت گفته بود كه آقاي موسوي از ذخاير ما در وزارت اطلاعات هستند.
اين آقاي موسوي برنامه‌ريز و هدايت‌‌گر بوده است.
برنامه‌ريزي‌ قتل‌ها توسط كساني كه مورد اعتماد جناح دوم خرداد بود بسيار سؤال‌برانگيز بود.
بعداز پيگيري‌ها معلوم شد جريان حساب‌شده‌اي پشت اين قضيه است كه به دنبال نابود كردن وزارت اطلاعات بوده است چرا كه آقاي دُري‌ نجف‌آبادي را وادار به استعفا كردند.
آنها به دنبال بازداشت 50 مديركل كارآزموده و متدين وزارت اطلاعات بودند.
در آن زمان شايعات غيراخلاقي براي اين افراد درست كردند و اعتراض اول من در آن شرايط به بازجوها بود چرا كه معتقدم بودم پرونده بايد دست افراد بي‌طرفي باشد.
من در آن زمان نمي‌خواستم تا صحبت‌هايم منتشر شود
اما حكمت الهي بر اين تعلق گرفت كه صحبت‌هايم منتشر شود و مدتي نگذشته بود كه آقايان به برخي از حرف‌هاي بنده رسيدند و قبول كردند كه بازجوها پرونده را منحرف كرده‌‌‌اند.
من در جواب به آنها گفتم كه به دنبال جنجال و تشنج نيستم اما شما نمي‌توانيد دوستانتان را كنترل كنيد و همين هم شد و شروع كردند به متهم كردن افراد بي‌گناه و حتي به من اتهام دادند كه فتواي قتل صادر كرده‌ام.

پس از رسيدگي‌هاي ابتدايي توسط گروه بازجوهاي جديد مشخص شد كه سعيد امامي و برخي دوستان بي‌گناه كه مورد اتهام واقع شده بودند هيچ نقشي در قتل‌هاي زنجيره‌اي نداشتند.
اما آنها (جناح دوم خرداد) پرونده را تكميل كردند و كيفرخواست هم عليه رقباي موسوي و ديگر عوامل اجرايي صادر شد.
در آن زمان اطلاعاتي به دست آورديم كه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در يك جلسه‌اي به اين نتيجه رسيدند
كه اعلام كنند صاحبان فتواي قتل براي محفوظ شدن خودشان عامل واسطه بين خود و اجراكنندگان قتل يعني سعيد امامي را كشته‌‌اند
به‌ همين خاطر تصميم گرفتم تا بازي آنها را برهم بزنم و با حضور در مراسم ختم سعيد امامي نقشه اصلي آنها تحت‌الشعاع تخريب من قرار گرفت.

آنها (جناح دوم خرداد) مدعي هستند كه پرونده را رسيدگي كردند و كسي‌كه فرمانده بوده و كساني‌كه مجري بوده‌اند محاكمه شده‌اند
اما اگر روزي دستم مي‌رسيد و اين قدرت را داشتم اين پرونده را باز مي‌كردم و ريشه‌هاي اين قضيه را بيرون مي‌كشيدم.
يكي از موانعي بودم كه جلوي خشونت اين دوم خردادي‌ها را قبل از دوم خرداد گرفتم.
اگر من نبودم خيلي خشونت‌ها اتفاق مي‌افتاد و من 70 نامه اعتراض‌آميز نسبت به برخورد آنها با متهمين نوشتم و يك روز كه وقت آن برسد آنها را منتشر خواهم كرد.

***

قضیه منتظری؛
امام (ره) چند مرتبه به شوراي عالي قضايي گفته بودند كه به پرونده سيدمهدي هاشمي رسيدگي كنند
آن زمان به دليل قدرت منتظري كسي حاضر نمي‌شد به اين پرونده رسيدگي كند تا اينكه امام تصميم گرفتند مجدداً دادگاه ويژه روحانيت را راه‌اندازي نمايد تا پرونده رسيدگي شود.
بعد از اين پيگيري‌ها مشخص شد كه اينها قاتل شمس‌آبادي هستند و امام اصرار داشتند تا اطلاعات به آقاي منتظري داده و وي قانع شود.
...
امام در پاسخ به آنها گفتند كه از اصرار شما نامه را پس نمي‌گيرم بلكه از اين مي‌ترسم مبادا مردم عصباني و احساسي شده و بروند آقاي منتظري را بكشند.

***

قضیه عبدالله شهبازی؛
آقاي (عبدالله) شهبازي يكي از اعضاي حزب توده بود كه دستگير شد،
در زندان توبه و بعد از آن ادعاي مسلماني كرد
و در كارهاي نويسندگي و تاريخ شروع به همكاري كرد.
من هيچ دوستي با آقاي شهبازي نداشته‌ام،
در يك كنفرانس تاريخ معاصر از ما عكسي گرفتند كه برخي سايت‌ها در يك كار شيطنت‌آميز آنرا مدرك دوستي ما دانستند.
...
اما اينها فيلمي درست كردند كه بر اساس آن شعبان بي‌مخ به منزل آيت‌الله كاشاني حمله كرده بود در صورتي كه شعبان بي‌مخ پس از حمله 9 اسفند 1331 به منزل مصدق تير خورد و دستگير شد و تا شب 28 مرداد 1332 در زندان بود
...
ما اين تحريف را تذكر داديم و اين مسئله براي آقاي شهبازي گران آمد و در زير عكس من نوشت كه اين هم حجت‌الاسلام حسينيان فرد بي‌سوادي است كه اخيرا كتاب‌هاي زيادي را مي‌نويسد.

متن کامل و منبع:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8702171115

سخنرانی قبلی حسینیان در زمان قتلهای زنجیره ای که جنجال آفرید:
http://eventfile.blogspot.com/2008/03/blog-post_4377.html


هیچ نظری موجود نیست: